מנוע החיפוש באטסי - איך ישפיעו השינויים עכשיו על המכירות?

מנוע החיפוש של אטסי עובר שינויים כל הזמן, אבל ההודעה האחרונה של אטסי לגבי עוד שינויים הוציאו הרבה מוכרות משלוותן. השאלה שאני נשאלת בלי הפסקה היא האם אפשר להפסיק לתת את הדעת על כותרו, תאורים ותיוגים בחנות, כי ממילא שוב נעשים שינויים, והתשובה היא חד משמעית- לא!

הענין הזה של מילות מפתח והקפדה על רלוונטיות של החנות הן קריטיות עבור כל אתר באשר הוא, וחנות באטסי לא שונה. מה שהשינויים הקרובים אמורים לעשות זה לעזור ללקוחות שלך למצוא חנווית רלוונטיות בצורה חכמה. זה אומר שאטסי מעלים ברמה את הפעילות של מנוע החיפוש שלהם, ועוברים לשיטת חיפוש חכמה יותר, אם תרצי, באמצעות יצירת בינה מלאכותית. 

איך עובד מנוע חיפוש "רגיל" לעומת מנוע חיפוש" חכם"?

אם נסתכל מהצד איך מנוע החיפוש של גוגל עובד, אנחנו רואות שככל שאנחנו מחפשות יותר דברים מסוימים, ולא משנה מה זה, ככה גוגל מציע לנו דברים דומים. כי הוא מזהה שזה מה שמענין אותנו עכשיו. תשימי לב שכשאת מתענינת במשהו מסוים, ניקח דוגמא כללית, למשל, שיש לך ארוע בקרוב ואת מחפשת נעליים. סביר להניח שתחפשי מעצבות נעליים בסביבתך, ותבדקי על הדרך שמלות או בגדי ערב, וגם תוך כדי תעברי לתכשיטים..ובלי שתשימי לב רב התוצאות של החיפושים שלך, וגם כשלא ממש תחפשי, תיחשפי פתאום להרבה אפשרויות סביב הנושא הזה. מישהו (או משהו, גוגל או פייסבוק או שניהם ביחד) שם לב שזה מה שמענין אותך עכשיו לכן תוצאות החיפוש שאת תקבלי יהיו שונות מאלו שלי, אם אני מחפש למשל בדיוק עכשיו רכב חדש.

אנחנו לא עושות השוואה בדרך כלל בגוגל שלנו ולכן אין לנו מושג כמה התאמה אישית יש לנו כבר היום מגוגל, אבל זה המצב ולשם העולם הולך.

אותו דבר לגבי אטסי!

 

שינוים בחיפוש באטסי

איך החיפוש באטסי יעזור לך למכור יותר?

לפני כמה שנים אטסי העבירו את ההתנגות של חיפוש אצלם לכיוון של עבודה לפי רלוונטיות. זו היתה הסנונית הראשונה, ועכשיו זו סנונית נוספת. אטסי עדיין לא "שם" עם כל הטכנולוגיה, הם לא גוגל , אבל זה הכיוון, והרלוונטיות של החנות שלך ללקוחות שלך רק הופכת לחשובה יותר ויותר. על מנת שאטסי יבין שהוא צריך להציג את החנות שלך דווקא כשמשמחפשים תכישטי ערב, או תכשיטים לארוע מסוים, את צריכה להיות עם האצבע על הדופק ולוודא שברור לתוכנה שהחנות שלך תהיה רלוונטית עוד יותר ללקוחות שלך.

וחלק נכבד מכל זה הטקטסטים שאת מצליחה, כמו גם מי נכנס לחנות שלך, מה השאלות שנשאלות בקונבו, איזה ביקורות את מקבלת, איך קוראים לתמונות שלך, איך נראה דף האודות שלך, מה יש בו , לאן הוא מפנה, ועוד ועוד. מדובר באלגוריתם, קוד, מורכב מאד, ואם את רוצה חנות מוכרת את חייבת לקחת את עצמך (ואת החנות שלך) בשיא הרצינות, כמו תמיד, אבל יותר:-)

אני מקווה שהצלחתי להעביר את המסר באופן פשוט גם למי שאינה מגיעה מעולם פיתוח התוכנה, ואת מוזמנת להגדיב ושלאול שאלות כאן למטה.

לימיצ

השארת תגובה