איך את מוכרת?

האם עלה בדעתך, מאיפה את יודעת על יריד, מכירה, הנחות תערוכה חדשה במוזיאון, ואפילו על ארוע בקהילה? תשובות אפשרויות הן:

  • קראתי על זה ב…
  • חברה סיפרה לי..
  • ראיתי בטלוויזיה
  • קיבלתי SMS או מייל….
  • אחר __________________ (מלאי בהתאם)

מישהו טורח לעדכן את כולנו במה שקורה כל הזמן. אני בעד, כי בתור אחת שלא רואה חדשות או קוראת עיתונים (כי זה עושה לי רע, אז בשביל מה?), אני שמחה לדעת על דברים שמענינים אותי שקורים סביבי. רובנו ככה, אגב, ואז נשאלת השאלה האם גם את מהמעדכנות? ואם לא, כבעלת עסק, איך את יכולה להרשות לעצמך לא להיות שם? מה צריך לעשות כדי להיות בצד ה"מעדכן". מה צריך לקרות כדי שאת תהיי זאת שמספרת מה קורה, מה יצרת לאחרונה, איפה אפשר להשיג את זה וכמה זה עולה……? זה נקרא "ערוץ תקשורת". יש מגוון ערוצי תקשורת כפי שראינו בתחילת הפוסט- עיתון, טלוויזיה, מייל, אסאמאס… ואת צריכה לבחור את הערוץ שמתאים לך להפעיל אותו, ולייצר את הקשר הזה עם לקוחותיך הפוטנציאליות! אחד הערוצים לתקשורת דו כיוונית עם הלקוחות שלך הן רשימות הדיוור. למעשה, אם את מוכרת באינטרנט,אבל גם אם לא, שיווק דרך המייל יכול לעשות פלאים לעסק שלך. הסיבות לכך הן, שהוא מאפשר לך תקשורת רציפה עם קהל שממש מתענין במה שאת עושה ואם נצא מההנחה שהוא מתענין אז הוא גם ישמח לקבל ממך הצעות לרכישה של העבודות שאת מייצרת. אם את מוכרת תכשיטים פרי עיצובך, או קישוטים לבית, יוצרת בקרמיקה, באופנה ייחודית לפי טעמך (ובאמת, קצרה היריעה מלהכיל את תחומי העיצוב והיצירה), קרוב לודאי שאת לא עושה את זה "סתם", אלא שאת יוצרת מתוך כוונה למכור. אחרת..בשביל מה פתחת חנות בETSY? בשביל מה את יושבת מאחורי דוכן ביריד? בשביל מה את משתתפת בחוג בית?? אם את מקבלת פידבקים חיוביים וטובים על הדברים שאת יוצרת, ויותר מזה- אם קונים אותם ממך, סימן שאת בדרך הנכונה למכור יותר. מה זה אומר- תקשורת? תדמייני את השכנה או החברות בעבודה מחמיאות לך על דברים שעשית. עכשיו, תדמייני שיש עוד נשים כמותן שהיו רוצות לראות מה את עושה לשמוע מה חדש, לראות איך נראית הקולקציה החדשה, המוצר החדש שיצא הרגע מתנור הקרמיקה, ואפילו לקחת חלק בתהליך היצירה שלך עדכון שלהן על מה שקורה, זה נקרא תקשורת. כאילו פגשת אותה עכשיו בחדר המדרגות, או במסדרון בעבודה. אני זוכרת שכשאני התחלתי לשלוח מיילים אז בהתחלה היה לי מאד נעים ובסדר, כי הכרתי כל מי ש ששלחתי לו את המייל. ברמת השם ואיפה היא גרה. אבל כשאת מגיעה לרמה של רשימות דיוור, של מתענינות, אנחנו מדברות על אלפים, ולפעמים על עשרות אלפי אנשים שנהנים להיות איתך בקשר.. וזה היה ממש מלחיץ:-) מצד שני, את עסק, ולא כל דבר מלחיץ הוא בהכרח לא קשור אליך. צריך לדעת איך לעשות אותו. אם את מוכרת היום בETSY או בכל פלטפורמה למעשה, גם לא דרך האינטרנט את בודאי יודעת איך לעשות זאת, נכון? אז באילו ערוצי תקשורת את נעזרת כדי להיות בקשר  עם הלקוחות שלך, ועד כמה הם אפקטיביים עבורך? לימיצ ————————————————————————————————————————— אם את רוצה ללמוד איך להיות בקשר ישיר, ומתמשך עם הלקוחות שלך, הצטרפי עכשיו  לקורס "שיווק בסיסי למעצבות". המחזור הקרוב נפתח ב25.5.14 בשעה 09:00, (כולל בונוס של ליווי אישי שלי!!), לפרטים והרשמה לחצי כאן!

אהבת את התוכן? הירשמי לקבלת תכנים נוספים וטיפים למייל האישי שלך... זה חינם!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

*