מילון אטסי ETSY

את מילון המושגים לאטסי הכנתי בעקבות שאלות שקיבלתי לגבי מושגים שקשורים לאתר Etsy.com.
על מנת שתוכלי להיכנס לענינים ולהתקדם גם את, כמו גן להישאר עם האצבע על הדופק לגבי שינויים ועדכונים באתר.

המילון שהכנתי מורכב ממונחים שאני חשבתי שיוכלו להקל עליך, ואם יש מילה ששמעת בהקשר שלנו ואת עדיין לא בטוחה מה המשמעות שלה,כתבי לי כאן למטה באזור התגובות ואשמח להוסיף אותה למילון!

מה זה אטסי?

אתר ETSY, הוא זירת המסחר הגדולה בעולם למכירה (וקניה) של עבודות יד באינטרנט. פתיחת חנות באטסי אינה מסובכת, אבל דורשת הכרות עם האתר, עם מבנה חנויות, עם מערכת הניהול של החנות ועם כלי הקידום שיאפשרו חשיפה והקמת חנות מוצלחת מהרגע הראשון. באטסי יש עשרות מיליוני חנויות של מעצבות ויוצרות מכל העולם, כאשר מישראל יש כמה אלפי חנויות באתר שמוכרות את העבודות שלהן ישירות לחו"ל מהסטודיו הבייתי.

מה נכנס תחת קטגוריית "עבודת יד HANDMADE"?

תכשיטים, בגדים לנשים, בגדים לילדים וגברים, אקססוריז, מוצרים לחתונות, מתנות וגאדג'טים שנעשו ביד, ציורים, איורים, הדפסים, כלי קרמיקה למטבח, יודאיקה מקורית ועוד ועוד!

בנוסף, באטסי נמכרים חומרים גלם ליצירה, כגון צבעים, בדים, חוטים, חלקי מתכת לתכשיטים, כפתורים,ועוד, כמו גם מוצרי וינטג', שוק הפשפשים וענתיקות. אם את מעצבת ואת רוצה למכור באינטרנט לחו"ל, את חייבת להיות שם! 

מה זה "לימיצ" ולמה שתלמדי ממני?

"לימיצ" הוקם בשנת 2007 כמרכז ההדרכה למכירה ושיווק עבודות יד בEtsy. את לימיצ הקימה לימור מתתיהו, מעצבת בוגרת שנקר בעיצוב טקסטיל ובעלת תואר שני מהטכניון בעיצוב תעשייתי. ב"לימיצ" למדו עד היום מאות מעצבות ויוצרות ישראליות בקורסים וסדנאות אופליין ואונליין, קיבלו ליווי פרטני ואישי על מנת להגשים את החלום של עסק אינטרנטי למכירת עבודות יד ופרנסה מהכשרון של כל אחת ואחת.
לימור מובילה את קהילת המעצבות והיוצרות של אטסי בישראל, ומזה כמה שנים מייצגת את ישראל בכנסים שאטסי מארגנים באירופה אליהם היא מוזמנת.

אדמין Admin

קיצור של המילה Administrator, והכוונה יכולה להיות לשני דברים: 1. אדמין נקרא מי שמנהל, עורך, מתכנת בחברת אטסי. האדמינים בוחרים את הדפים הראשיים, מי נכנס לדפי הניוזלטרים השונים שנשלחים אלינו במייל , הם מוציאים הודעות שונות בפורומים המסבירים שירותים שונים באתר ועוד. 2. אדמין זה שם נרדף למערכת ניהול של אתר אינטרנט, או חנות, כמו שיש לכל מוכרת באטסי תחת Shop Manager .

אפליקציות Marketplace Apps

כלים ואתרים נלווים שפותחו ע"י מתכנתים מרחבי העולם, כדי לתמוך במוכרים ובקונים באטסי.
כלים אלו מאפשרים לנו לראות אם היינו בדף הראשי למשל, או כמה מוצרים ליבלבו לנו ומתי, וגם מי. מומלץ לבדוק את האפליקציות השונות, בד"כ הן בחינם, ואחרי שתפתחי חנות תוכלי למצוא אותם בתוך מערכת ניהול החנות שלך כאן

אאוטינג Call Out

קריאה/הצגה/פרסום של שמו של גולש ללא אישור ממנו. דבר זה אסור בפורומים באטסי.

התאמה אישית - Custom Request

אחד הדברים הכי מיוחדים באטסי, דבר שבגללו מדווחות קונות שהן חוזרות לאטסי לעשות שופינג, זו האפשרות לבקש מוצר בהתאמה אישית. כבעלת חנות באטסי את יכולה לאפשר ללקוחות להזמין מוצר בהזמנה אישית (צבע שונה, כיתוב אישי וכו). על מנת להפעיל את הכפתור בחנות שלך היכנסי להגדרות החנות, והפעילי קבלת הזמנות מותאמות אישית "Custom order requests".

קונבו - (Conversation (Convo

קיצור של המילה conversations או convos כשהכוונה למערכת המסרים הפנימית של ETSY. מערכת המסרים מיוצגת על ידי סימן של מעטפה בחנות או דרך הכיתוב Contact.

דשבורד Dashboard

מסך הכניסה למערכות רבות, ובאטסי זה המסך שמרכז בבת אחת קישורים חשובים ומרכזיים במערכת הניהול של החנות שלך. כל פעם שאת לוחצת על Shop Manager, החלון הראשון שתראי הוא הדשבורד.

Featured Shop/Editor's Picks - קידום החנות ע"י אטסי

 – מוכר או חנות שהעורכים של אטסי רוצים להציג את הסיפור שלו/שלה, ולמעשה על ידי כך מקדמים את החנות ויוצרים לה חשיפה אדירה. בחירת העורכים יכולה להיות מיוצגת במספר דרכים, בין אם בבחירת מוצר מהחנות שלכם והצגתו בדף הבית של אטסי, דרך סיפור על החנות שלך בבלוג של אטסי, וגם דרך קישור באחד מהחשבונות של אטסי במדיה החברתית (פינטרסט, פייסבוק וכו).

איך מגיעים להיות פיצ'רד?

חוקרים את הניוזלטרים והפוסטים של אטסי בכל המדיות ובבלוג של אטסי, מקימים חנות מצוינת, צילומים מעולים, אזור "אודות" מהמם ומושך, מתחברים למבצעים, לטרנדים ולאייטמים המקודמים של אטסי, שמתאימים לרוח הצילומים והקידומים שאטסי מתמקדים בהם.

Review/Feedback – פידבק של הקונים על המוצר/שרות שלכם

מערכת ה"ציונים" שקונים נותנים לחנות שלכם לאחר רכישה, שבאה לידי ביטוי בכמות הכוכבים שקונה נתן לחנות שלכם.

לריוויו של לקוחות קודמים יש ערך אדיר במכירה באינטרנט בכלל, והמצב לא שונה באטסי- יש לביקורות אודותיכם משמעות רבה עבור קונים שמגיעים לחנות שלך היות והם מתארים את חווית הקניה ואת איכות המוצרים שלכם ע"י קונים קודמים, ולכן שווה לעודד לקוחות שרכשו להשאיר לך פידבק כזה.

Forum - פורום/פורומים של אטסי

לאטסי מערכת פורומים ענפה אליה אפשר להיכנס ולהגיב דרך קישור הפורומים שבתחתית הדף הראשי של האתר.
אני מזמינה אותך להצטרף לדף שלי בפייסבוק כדי לקבל עדכונים חמים מתוך הפורומים של אטסי וכמובן שכדאי להתעדכן מהם ישירות

Gift Ideas – רעיונות למתנה

בבלוג של אטסי תמצאי קישור בו אטסי מרכזים מגוון רעיונות למתנות לכל מועד וארוע. רעיונות למתנות אטסי מציגים גם בניוזלטרים שלהם וגם בדף הראשי של המנויים לאתר, ולכן הופעה בדף הזה יכולה להגדיל חשיפה ורכישות בחנות.

איך אפשר להיות מוצגים בקישור הנ"ל? 

ראי את המידע שכתבתי לגבי הבלוג של אטסי לעיל.

Handmade – עבודת יד

מוצר שנוצר ע"י יוצר/אמן/מעצבת בכל דרך יצירתית שבחרו. מבחינת אטסי, גם אם לקחת מוצר קיים, למשל טי שירט, והדפסת עליו עיצוב מקורי משלך- זו עבודת יד.

אם את מתלבטת אם העבודות שלך או המוצרים שאת מוכרת שייכים לקטגוריה הזו, כדאי לקרוא את חוקי הבית של אטסי כדי לדעת בודאות.

Listing - מוצר

רשומה של מוצר אחד, דף מוצר באטסי.

הגישה למוצרים בחנות היא דרך מערכת הניהול של החנות. כשנמצאים במצב עריכה של החנות ניתן לגשת ישירות לכל מוצר ולערוך אותו בלי לעבור בכפתור ניהול החנות.

Newbie – "חדש בשכונה"

כינוי נפוץ למי שזה עתה פתח חנות חדשה באטסי, כמו גם יוזר חדש במערכות אינטרנטיות אחרות.

Newsletters – ניוזלטר

דף שיש לו בד"כ נושא אחד או יותר אותו רוצים האדמינים להבליט.
בכדי להיבחר לניוזלטר כדאי שיהיו לנו תמונות מצוינות בחנות, כאלו שישתלבו היטב עם שאר התמונות בניוזלטר.
לניוזלטרים השונים אפשר להירשם דרך הגדרות המנוי שלכם באצי.
האדמין לא מודיע לנו שהוא שם אותנו בניוזלטר- את זה רואים ע"י מספר לבלובים/צפיות חריג או מספר רכישות מפתיע בו נבחין דרך מערכת הסטטיסטיקות שלנו.

PIF – Pay it forward

מוצר שנמכר במחיר של 20 סנט, כולל משלוח חינם.
כשחנות עושה כזה "מבצע" בד"כ זה חלק מפעילות של טים או של יחד לקידום החנות, והקונה מצופה לעשות משהו תמורת הרכישה. ניתן לראות רעיונות לקידום החנות כחלק מפורום דרך הפורומים של אטסי>PROMOS>חיפוש המילה PIF בתוך הפורום.

SPAM- ספאם

הצפה של הודעות במייל/בלוג/פורום שמפריעה לגולשים אחרים. בארה"ב מאד רגישים לנושא ההצפה של הודעות מכל סוג שהוא, אז שימו לב לא לשלוח הודעות פרסומיות דרך מערכת המסרים הפנימית של אטסי בכלל, ודרך המייל הפרטי שלכם בפרט.

STATS - סטטיסטיקות

מערכת הסטטיסטיקות המובנית בתוך מערכת הניהול של החנות שלך. במערכת הסטטיסטיקות של אטסי תוכלי לבחון ולנתח מאיפה נכנסים לחנות שלך, וכך לדעת אם קמפיין מסוים עובד, איך הקונים שלך מחפשים מוצרים כמו שלך, כמה כניסות יש לחנות שלך ומאיפה, ועוד הרבה פרטים שבתשומת לב אליהם תוכלי ללמוד הרבה על החנות שלך, למקד נוסחים, מילים, וקמפיינים, ולדייק את מה שאת מוכרת בחנות שלך.

TEAM- טים או טימז

קבוצה של מוכרים עם אינטרס משותף. יש מאות קבוצות באטסי והשתייכות לאחת או יותר מהם או יותר עשויה לעזור לכם לחשוף את החנות שלכם וליצור קשרים חברתיים נוספים. בהזדמנות זו אני שמחה להזמין אותך להצטרף לטים הישראלי EtsyIsrael.

Supplies- חומרי גלם

באטסי הכוונה היא לחומרי גלם ליצירה, ואלו הם למעשה כל המוצרים מהם יוצרים, אמנים ומעצבים אחרים יוצרים את עבודות היד שלהם.

אם נתקלת בשם Etsy Studio מדובר המערכת שאטסי פיתחו בשביל למכור בדיוק מוצרים שהם חומרי גלם ליצירה.

Vintage - וינטאג'

מה שאנחנו קוראים גם "שוק הפשפשים" –
אלו מוצרים שיוצרו לפני מעל 20 שנה לפחות והם מותרים למכירה באטסי.
מותר למכור גם מוצרים "דמויי וינטג'" אבל חייבים לסווג אותם ככאלה אחרת זו עבירה על חוקי האתר.

אשמח לתגובה שלך כאן בתחתית הדף על התרשמותך מהמילון,
האם חסרה בו מילה או מושג שנתקלת בהם ועדיין אינך מבינה את הפרוש שלה למשל?
האם את מוצאת את המילון שימושי?

להתראות בינתיים,

לימיצ

רגע! – יש לי עוד מתנה בשבילך! 🙂

אם את רוצה לפתוח חנות בETSY

ולקבל את 20 הליסטינגים הראשונים ללא תשלום של 20 סנט עבור כל אחד מהם, אטסי נותנים לי לתת לך אותם במתנה (וגם את תוכלי לעשות זאת אחרי שתפתחי את החנות, לשם כך לחצי על הקישור הבא!