מפגש עם נטלי, מנהלת שיווק מוצר ב ETSY, דצמבר 2011

ביום רביעי, 27.12.11 נערך מפגש מרגש ומקסים של מוכרות (וגם קצת מוכרים) עם נטלי, מנהלת מוצר מתחום השיווק של ETSY.

אני אנסה לתת כאן סיכום של המפגש למען כל מי שרצתה להגיע ולא יכלה (זהירות- זה ארוך- אבל חשוב).

נטלי הגיעה לארץ לרגל ארוע משפחתי, והיא ביקשה מאיתנו להתארגן על מפגש לא רשמי,

של חנויות עם נסיון במכירות, מכיוון שהיא רצתה גם סוג של מינגלינג וגם הכרות

קצת יותר מעמיקה עם ההתמודדויות שלנו כמוכרות ישראליות באטסי.

סיון אורן (תודה לך יקירתי על שיתוף הפעולה המוצלח!) ואנוכי לא ידענו כ"כ למה לצפות,

אבל ניגשנו להפקת הארוע בכובד ראש, כראוי למעמד. הלוקיישן שבחרתי היה סטודיו לעיצוב טקסטיל שורט-קאט

בתל אביב, שם אני גם מעבירה קורס פרונטלי ללימוד אטסי.

המקום מקסים, מאד אותנטי במראהו, (מזכיר לי את המראה של הWORKSHOPS של אטסי בברוקלין)

והוא גדול מספיק להכיל כסאות/שולחנות לתצוגה ותקרובת לכ35 איש.

ב17:30 התחילו המוזמנים להגיע, ולאט לאט הפך שולחן ההדפסה הארוווך של הסטודיו לתצוגה יפה של עבודות.

נטלי וחלק קטן מהכיבוד…

כשנטלי הגיעה היא עשתה סיבוב בין כולן (היו לנו גם 3 נציגים) עברה בין העבודות השונות שהיו מונחות על השולחן, ושוחחה עם המוכרות.

Etsy Meetup in Israel dec 2011

(אני מתנצלת אבל לא מקשרת שם- לפנים) אורית חדד, הר נוי וסיון ומקדימה עבודות של PETEKDESIGN

לאחר מכן התארגנו כולנו סביב השולחן ונטלי הציגה את עצמה, שהיא מנהלת מוצר והיא עובדת כ5 חודשים באטסי, לאחר שהגיעה לאטסי מגוגל.

ואז עברנו אחת אחת, כל אחת הציגה את עצמה,מה היא מוכרת באטסי ושאלה או שאלות שהיו לה לנטלי.

הדפסים של gelada, תכשיטים של..? ואורלי פיטל מסדרת cake toppers

השאלות והבקשות שעלו נסבו סביב מספר נושאים עיקריים.

הבענו כולנו שביעות רצון גדולה מאטסי, תיארנו אותו כאתר ששינה לחלקנו את החיים, כמקום שכיף להיות חלק ממנו,

סיפרנו כמה אנחנו נהנות למכור לכל העולם בלי לצאת מהבית, ושמחנו מאד על הביקור שלה.

נטלי פתחה ואמרה שכמות החנויות הישראליות רבה ורק הולכת וגדלה, כשמאידך כמות הרכישות מישראלים מאד נמוכה…

היא התייחסה לכך שבאטסי מנסים להבין מה יכול לעזור לישראלים לקנות יותר באטסי,

העלנו את האפשרות שאולי ממשק ידידותי יותר יעזור, או שאולי זה בגלל שישראלים לא נוטים לקנות עדיין דברי אופנה ברשת,

וחלקנו טענו שדווקא האופציה למכור לכל העולם היא הרלוונטית כאן.

חידדנו ואמרנו שכל עידוד לקניה לוקאלית הורגת לנו את האפשרות הזאת…

הסברנו לנטלי שחיפוש של ישראלי באטסי מראה לו תוצאות של ישראלים,

דבר שסוגר לנו למשל את המכירה לשווקים בחו"ל,

שם מן הסתם, לא יראו אותנו גם, אלא רק את החנויות בשוק המקומי.

נטלי הופתעה מכך מאד כי היא לא נתקלה בזה..מה שדי ברור אם את נכנסת לאטסי רק מארה"ב..התוצאות שתקבלי

יהיו מקומיות בלבד ולא תשימי לב שאין שם ישרלאיות למשל…

היו בנות שטענו שדווקא אין לישראליות בעיה לקנות ברשת, ומזה נטלי נראתה מעודדת,

ובכל מקרה זה נושא שעובדים עליו באטסי כי ברור להם שגדילת השוק טמונה עבורם בהשקעה בקהל הבינלאומי.

התלוננו כמעט כולנו על מערכת הפידבק החד צדדית שלא מאפשרת לנו "להשיב" על שלילי מקונה,

על כך שאנחנו מרגישות חוסר אונים מול לקוחות שיודעים שיש להם "נשק" כזה ביד מולנו,

ואף הצענו לפרק את הפידבקים למספר אופציות ולא להשאיר את זה "שחור-לבן".

מפגש אטסי חנוכה 2011

DUENDE74, לימיצ, נטלי וסין, ולמטה עבודות של OrlyDesign וסריגים של AndyVeEirn

נושא הSearch Ads , הפרסום הממומן של אטסי, עלה גם הוא, התלוננו על הקבעון של התגיות,

ושאפילו שיש היום גם ביטויים בני 2-3 מילים המנגנון לא עובד לדעתנו טוב וההחזר עלה השקעה (ROI) לא מצדיק השקעה בהן.

לדברי נטלי, המטרה של הSEARCH ADS היא להיות כמה שיותר פשוטים, ושעל הרקע והנסיון בעבודה בגוגל

מנסים באטסי לקיים מערכת פשוטה ולא סבוכה כמו הגוגל ADWORDS…

בפועל, מה שהבהרנו זה שאנחנו עדיין רואות תוצאות ROI דוקא בחידושים, בעוד נטלי סיפרה שאטסי רואים ROI גבוה

דווקא על הSEARCH ADS, ושהם אכן רואים ירידה בחידושים.

נטלי עודדה אותנו לשוב ולנסות את המערכת, ושככל שיהיו יותר משתמשים המערכת תעבוד טוב יותר.

היא גם ציינה שמערכת הSEARCH ADS והחיפוש החדש לפי רלוונטיות (שגם עליו התלוננו

שהוא מאד בעייתי ועובד, בלשון המעטה, לא טוב) קשורות זו בזו.
היא גם ציינה שכדאי לבדוק במערכת הסטטיסטיקות של אטסי את ההשפעה של הפרסומים האלה,
וכי ממה שהם רואים, ההשקעה על פרסום ממומן עומדת על כ10-12$ לשבוע.
העצות שלה היו לשחק עם המערכת, לנסות מעט מוצרים מול מעט תגיות, 
מעט מוצרים מול הרבה תגיות וכו. חלקנו דיוחנו על התנסויות כאלה 
שלא הניבו תוצאות משמעותיות, אך לדבריה המערכת משתפרת כל הזמן ויכול להיות שאם ננסה אותה עכשיו נראה תוצאות אחרות.

 הפתענו והצחקנו את נטלי עם הבקשה לעשות משהו עם הביטוי הכה-אמריקאי "KISS AND MAKE UP" שהיא לא היתה מודעת לקיומו.

הסברנו שהביטוי כשלעצמו מאד אמריקאי ושלנו כישראליות קצת קשה לבקש מקונים בניכר להתנשק ולהשלים...
במיוחד כשגם בצד השני לא מבינים מה אנחנו רוצות מהם:-) 
עלתה הצעה להוסיף כפתור DOWNLOAD למכירה של קבצים דיגיטליים, כמו גם שיתאפשר לתת קופון על קטגוריה בחנות ולאו דווקא על כולה,
וכן ביקשנו לזרז את אופציה לאפשר לנו לנהל יחד מספר חנויות, כפי שהבטיחו באטסי מזמן..

לסיכום בחרנו לציין תחום שכואב לכולנו,

המופעים בדף הראשי/ETSY FIND/פרסומים ייזומים אחרים של ETSY

בהם רואים את אותן חנויות שוב ושוב ושוב.

ביקשנו התחשבות,

והזכרנו שאם המטרה של ETSY היא

GLOBAL GROWING MARKET

אנחנו מבקשות גם תשומת לב ראויה.

תמונה קבוצתית

או כפי שסיכמה את זה נטלי (עם חיוך כמובן)-

"עכשיו הבנתי הכל- בשם ההשקעה בהגדלת השווקים הבינלאומיים של אטסי,

אתן מבקשות שנשים לב שאנחנו מקדמים גם חנויות גדולות, גם חנויות חדשות,

גם חנויות קטנות, עם מעט מכירות, הרבה מכירות, עם דגש על

Israeli and also Jewish shops…….

תודה למי שהגיעה עד הלום

ושוב תודה לסיון אורן, לשרון משורטקאט ולכל האורחות שהגיעו למפגש!.

להתראות במפגש הבא (רמז… יש מצב שהוא יקרה בעוד שבועות ספורים :-),

מבטיחה לעדכן כשיהיו לי עוד פרטים!

לימיצ

2 תגובות
  1. גלי הגב

    הי,
    קראתי את הפוסט שלך וניסיתי לבדוק את מה שרשמת:

    "הסברנו לנטלי שחיפוש של ישראלי באטסי מראה לו תוצאות של ישראלים,
    דבר שסוגר לנו למשל את המכירה לשווקים בחו"ל,
    שם מן הסתם, לא יראו אותנו גם, אלא רק את החנויות בשוק המקומי."

    אני לא רואה את התופעה הזו, כשאני מחפשת פריט מסוג כלשהו מוצגות לי גם תוצאות של אמנים שהם לא מישראל,

    לא ברור לי למה התכוונת וחשוב לי לדעת אם אכן יש בעיה של חשיפת המוצר לקהל בכל העולם,

    תודה, גלי

    • לימיצ הגב

      גלי, הכוונה היא שכשאת עוברת לSHOP LOCAL את בעצם בוחרת איפה לחפש.
      פעם ברירת המחדל היתה ארה"ב, אבל הם שינו את זה לכך שברירת המחדל
      תלויה במיקום שלך
      לכן בראה,ב יראו כברירת מחדל חנויות מקומיות
      ולמעשה גם בישראל…
      זה משהו שהם משחקים איתו, וגם במפגש לא כולם ראו את זה בפועל,
      אבל היא רשמה לפניה לבדוק את זה.

השארת תגובה