איך מביאים לקוחות לחנות בETSY מגוגל ומנועי חיפוש אחרים?

אופטימיזציה של אתר, חנות , או בלוג באינטרנט למנועי חיפוש (SEO)
יכולים להשפיע וממש לשנות את הנראות שלכם ושל המוצרים שאתם מוכרים
עבור גולשים וקונים פוטנציאליים שנמצאים בגוגל , יאהו ומנועי החיפוש הגדולים.

זה תהליך שבדר"כ לא פשוט, אבל מנועי החיפוש הגדולים הם ערוץ שיווקי מצוין
עבור מי שמוכר באינטרנט, ולכן הבאתי לכם הסבר מצוין מתוך אטסי,
איך  לעשות זאת!

והנה עיקרי הדברים:

חשוב לדעת שאין דרך להבטיח שהחנות או המוצרים שלכם יופיעו בראש הדף הראשון בגוגל,
אבל זה לא אומר שאי אפשר לנסות.
יש דברים שהם ממש בסיסיים, שכדאי מאד להתייחס אליהם כשמרימים חנות באטסי.
בנוסף, SEO  זה תהליך מתמשך, ולא פעולת "זבנג וגמרנו".

אז מה הם 7 הצעדים להבטחת SEO משופר לחנות שלכם?

1. הכל מתחיל במוצר – וודאו שהמוצר שלכם ייחודי, מענין ושהוא מוצר שהלקוחות שלכם רוצים!
זה הזמן לחדד את ההכרות עם הלקוחות שלם, ואת הייחוד העסקי שלכם-
התבוננו במוצרים שלכם בחנות וזהו מה עושה אותם מיוחדים ומושכים
מול המוצרים והייחוד העסקי של המתחרים שלכם!

2. בחרו מילות מפתח  – בחירת מילות מפתח שמתארות את החנות והמוצרים שלכם היא קריטית.
חשבו כקונים, באילו מילים וביטויים הם משתמשים על מנת למצוא את המוצרים שלכם?
מילות המפתח רלוונטיות מאד גם עבור הקטגוריות באטסי, תיוג המוצרים ומנוע החיפוש של אטסי!

3. החנות שלך באטסי – 2 אזורים חשובים בחנות שלכם מבחינת SEO הם
הTITLE של החנות והודעת הANOUNCMENT  שנמצאים בראש הדף הראשי של החנות.
שניהם מופיעים מתחת לבאנר של החנות: כותרת החנות היא מה שמופיע מתחת לשם החנות
(ובעוד מספר מקומות בחנות), וההודעה לקונה נמצאת מתחתיה.
אפשר לערוך את שניהם בכל שלב דרך
 Your Shop > Info & Appearance.

ולמה כל כך חשוב לשים לב לשני האלמנטים הללו?

בעיקר בגלל המשמעות שלהם כחלק מהקוד האינטרטני שעומד מאחורי כל אתר באינטרנט.

 

 

 

כותרת החנות SHOP TITLE – באטסי משתמשים במה שתגדירו בכותרת החנות
עבור הטקסט שגולשים במנועי החיפוש יראו כקישור לחנות שלכם.
מנועי החיפוש מראים כ66 תווים בלבד מהכותרת שתגדירו והם מוסיפים תמיד,
באופן אוטומטי גם את שם החנות לכותרת. אם שם החנות לא מייצג את המותג שלכם,

אפשר להוסיף אותו לכותרת.


הודעה לקונה
Shop Anouncement – התווים הראשונים (160 התווים) של ההודעה שלכם יוצרים,
מה שנקרא בשפת המתפתחים,
את הMeta Description של החנות שלכם,
חלק באתר אינטרנט שנועד למנועי חיפוש
ועוזר להם לציין במה עוסק האתר, או עוסקת, החנות שלכם.

תאור זה מופיע במנועי החיפוש כטקסט שמתאר יותר בהרחבה במה עוסקת החנות שלכם.

כדאי לכלול בהודעה זו מה אתם מוכרים בחנות, ולהשתמש בשפה מזמינה,
שמכילה גם חלק ממילות המפתח שמתארות מה אתם מוכרים בחנות.

 

4. הקטגוריות בחנות – דיוק בהגדרת הקטגוריות בחנות שלכם גם יכולים לעזור לאופטימיזציה עבור מנועי החיפוש,

היות והקטגוריות בחנות מקבלות כל אחת דף משל עצמן, כאשר שם הקטגוריה הופך לכותרת הדף
שכולל את המוצרים תחת אותה קטגוריה!
קטגוריה בחנות יכולה להכיל עד 24 תווים, וגם כאן, לקטגוריה יצטרף שם החנות שלכם כשנמצאים בתוך דף הקטגוריה.

שם הקטגוריה רצוי שיהיה תאורי ודומה למה שיחפשו לקוחותיכם במנועי החיפוש.

ניתן לערוך את הקטגוריות בחנות דרך Your Shop>Sections.

 

 5. דף המוצר – דף המוצר הוא הדף שבו מוצג כל מוצר שהעליתם לחנות.
בדף זה, עבור כל מוצר, יש אלמנטים שכדאי להתייחס אליהם כי הם יכולים לשפר את הSEO.

לכל מוצר יש כותרת שמתארת את המוצר, ותאור מוצר.
אלו אלמנטים בעלי חשיבות כניגשים לאופטימיזציה של דף מכיוון שלשניהם יש השפעה ונראות בחיפוש במנועי החיפוש.

כותרת המוצר Item Title – זהו המקום בו אתם מתארים את הנושא, את המוצר,
זהו האלמנט הראשון שבו תתנו תאור תמציתי של המוצר, והוא הופך גם לכותרת דף המוצר.
מנועי חיפוש מראים עד 66 תווים מכותרת המוצר, וכך גם כותרת הדף עצמו.
גם כותרת המוצר צריכה להיות מכוונת חיפוש על ידי הלקוח, בעיקר בתחילת הטקסט,
עם מילות תיאור כאילו לקוחה מחפשת את המוצר שלכם!
 

תאור המוצר Item Description התווים הראשונים (160) מהווים את פרטי הMETA  עבור דף המוצר,
כלומר, זה המידע שיופיע במנועי החיפוש מתחת לקישור לדף המוצר,
לכן הקפידו לכלול תאור קצר וממצה של המוצר ממש על ההתחלה.
יש חשיבות גם ליותר מ160 התווים הראשונים- מנועי החיפוש סוקרים את כל הדף,
לכן מלאו תאור מוצר ממצה, עם מילות מפתח מכוונות לקוח!

 ניתן לערוך כל מוצר דרך Your Shop>Listings ולחיצה על Edit. 

אם תמלאו את הפרטים ותלחצו על Preview תוכלו לראות איך המוצר נראה בתוצאות של גוגל.

 6. קישורים לחנות – איך גוגל יודע שהחנות שלכם מענינת? קצת טריקי הסיפור הזה,
אבל קישורים חיצוניים מבלוגים, מפייסבוק, מאתרים אחרים יכולים להראות שהחנות שלכם
מעניינת אחרים ובכך להעלות את רמת הseo  של החנות שלכם.

 

 7. סינדיקציה בGoggle Shopping – אטסי מאפשרים, החל מ2012, סינדיקציה של החנות שלכם באטסי
עם GOOGLE SHOPPING. סינדיקציה זו היא בתשלום, אבל זהו שרות שאטסי נותנים לבעלי החנויות ,
ולכן כדאי לוודא שהחנות שלכם "מסונדקת"


אני נשאלת רבות למה חנות אחת מוכרת כל כך הרבה ואחרת לא.
הרבה פעמים מה שמפריד בין חנות מצליחה ללא מצליחה זה היישום של המידע
שעומד לרשות בעלי החנות.
אז יש לכם מידע עכשיו זמין ובעברית- קדימה, לעבודה!:-)
זה הזמן לשפר את הSEO  של החנות שלכם ולוודא שעוד לקוחות מוצאים אתכם!

את מוזמנת לכתוב כאן למטה שאלות, תגובות ותובנות נוספות שיש לך בנושא.

 לימיצ

 

אהבת את התוכן? הירשמי לקבלת תכנים נוספים וטיפים למייל האישי שלך... זה חינם!

10 comments

  1. היי לימיצ,
    בחיטוט באטסי רואים שיש חנויות עם המון צפיות פר פריט, וחנויות עם מעט מאוד צפיות.
    אם מניחים שככל שיש יותר צפיות כך יכולות להיות יותר מכירות איך ניתן להגדיל טראפיק מחוץ לאטסי, מלבד pinterest ו facebook?
    תודה,
    שרון
    https://www.etsy.com/shop/shooohs

  2. היי
    ותודה
    תמיד חוזרים על המושג חנות רלוונטית,לא ברור לי מה הכוונה,אם אני אמנית או יוצרת אז מה הקשר והכוונה?
    דבר שני,כולם מציעים לכתוב טייטל לפי מה שהקונים מחפשים,איך אני אמורה לדעת מה הם מקליקים בחיפוש,אין לי מושג
    ושוב תודה על העזרה הנהדרת
    עליזה

  3. היי לימיצ
    רב תודות לך על ההדרכה המצויינת .
    מעשית וברורה .
    עכשיו נישאר לחכות (:
    תודה
    שרון

  4. שלום לימיצ
    פתחתי חנות,ז"א שבנתיים הפרחתי רק בלון ניסוי,יש שם רק שני מוצרים,לפני שאני אעלה את הכל,רציתי לראות אם רואים אותי,ואז אני רואה שיש כ250 מוצרים כמו שלי איך לפי דעתך משהו יגולל את כל הדפים עד החנות שלי,אני התייאשתי,איך אני יכולה להיות גם כן בהתחלה,גם באייביי הייתה לי בעיה כזאת עד שהתייאשתי
    אני מודה לך על תשומת הלב

    היי עליזה
    יש 2 חזיתות לפעול בהן:
    1. לוודא שהחנות שלך רלוונטית מכל הבחינות ומתאימה לקידום אורגני בתוך אטסי
    2. לשווק ולקדם את החנות כדי שליגיעו אליה ישירות ולא יצטרכו לעבור 250 מוצרים דומים

    יש עוד משהו, לוודא שהייחודהעסקי שלך שונה משל החנויות המתחרות.

    בהצלחה!
    לימיצ

  5. תודה על המידע החשוב!
    לגבי גוגל- כתבת שזה בתשלום. באטסי כתוב שעד סוף 2012 זה ללא תשלום, אבל מאז תחילת 2013 לא הייתה דרישה לתשלום.
    בסטטיסטיקות אני רואה שיש מעט כניסות, כ- 100 בחודש והפריטים הם דווקא מהפחות אטרקטיביים שלי… האם יש אפשרות לשלוט בזה? לקדם פריטים מתאימים יותר?
    תודה רבה
    נועה

    היי נועה,
    בדיוק כמו שכתבת- לא היתה דרישת תשלום ב2013 ואני יודעת שכרגע עדיין אין כזו.
    אם יש כניסות דווקא לפריטים הפחות אטרקטביים חייבת להיות סיבה!
    אני לא יודעת מה היא, אני מבינה שגם את לא..
    הייתי בודקת תאורים ותגיותשל המוצרים ומנסה להתחקות אחריה.
    זו הדרך היחידה לשלוט בזה, יכול להיות שזה מה שהלקוחות שלך מ פשים?

    לימיצ

  6. היי שוב
    תודה על התשובה (:
    יש לי עוד שאלה, שם החנות שלי ב- etsy הוא brouksisters
    כשאני נכנסת לאטסי ובחיפוש חנויות כותבת את השם, הוא לא משלים לי את השם ואני צריכה לכתוב את כולו, בניגוד לחנויות אחרות שכשאני מתחילה לכתוב אותן- הוא ישר משלים. האם את יודעת מדוע?
    תודה רבה

    אני מנחשת כי מנוע החיפוש הזה משתנה מדקה לדקה בערך-
    נסי להוסיף את שם החנות לתגיות של המוצרים ותבדקי אחרי כמה ימים אם זה השתנה?

    לימיצ

  7. נכנסתי
    promote>google ads
    איפה אני רואה את הENABLED?
    ותודה על המידע החשוב שאת חולקת
    מיכל

    היי מיכל
    בתחתית המסך של הגוגל אדס נמצא הENABLED/DISABLED
    לימיצ

  8. היי לימיצ,

    לפני 5 ימים פתחתי חנות באטסי, אך כאשר אני מנסה לחפש את עצמי בגוגל לפי השם של החנות שלי באטסי
    אני לא מוצאת את עצמי וגם לא לפי הכותרת של החנות שלי ולא לפי תאור המוצרים אותם אני מוכרת..

    מה הסיבה לכך? ומה ניתן לעשות כדי שאני יופיע במנוע החיפוש של גוגל?

    תודה מראש
    ליאל.

    היי ליאל
    ההשערה שלי היא שגוגל לא סרק עדיין את החנות שלך.
    אפשרות נוספת היא שיש הרבה אתרים עם השם שלך ואת מופיעה אי שם בדף רחוק מהראשון בגוגל.
    אני גם לא יודעת איך בנויה החנות שלך, מבחינת רלוונטיות, תראי אם באטסי את מוצאת את עצמך.
    מציעה לעבור על כל מאמרי הSEO והרלוונטיות באטסי ולשפר את החנות בהקדם.
    בהצלחה!
    לימיצ

  9. תודה לימיצ, עזרת לי מאוד
    רצה לעבודה….
    אגב, מה זה אומר לבדוק שהחנות שלי מסונדקת ?
    תודה
    אורלי

    איך בודקים שהחנות מסונדקת?
    תסתכלי באדמין שלך תחת
    promote>google ads
    תוודאי שהENABLED
    יהיה פעיל
    וזהו

    אם הוא על ENABLED תחפשי בסטטיסטיקות שלך כניסה מgoogle product

    אצלי זה מזמן פעיל, לדעתי בחנויות ותיקות זה שם מזמן….

    לימיצ

  10. היי לימיצ
    תודה רבה על האינפורמציה, זה מאוד עוזר!
    רציתי לשאול לגבי סעיף 6, קישורים לכתבות, איפה בדיוק אפשר לשים את הקישורים?
    תודה וחג שמח (:
    פז

    היי פז,
    תודה על השאלה,
    כפי שציינתי, הכוונה היא לייצר טקפיק לחנות שלך
    גוגל רואה שיש שם תנועה, ומבים שזה אתר/חנות מענינת.
    לכן כל קישור חיצוני, בבלוגים, בפייסבוק וכו אל החנות שלך רלוונטי כאן:-)

    לימיצ

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*


*