מה קרה לחנות שלי בETSY???


בשבוע האחרון אני מקבלת קריאות "הצילו" נואשות של מוכרות שנכנסו לחנות שלהן באטסי ועיניהן חשכו.

הנוסח הוא פחות או יותר אותו דבר:

"מישהו העלים לי את הבאנר!!"

" אין לי שום דרך לארגן את החנות"

" יש כאן כזה ברדק שאני פשוט מזועזעת"…

ועוד כהנה קריאות נואשות שגרמו לי כמובן לרוץ לחנות שלי לראות על מה המהומה…

אבל אצלי הכל שקט ורגוע ובעיקר כתמול שלשום (תודה לאל כפי הנראה…).

מצד שני, ברגע שלא כולנו רואות את אותו דבר בחנוויות שלנו בETSY זה כבר (סוג של) סימן לבאות…

אז מה זה אומר?

זה אומר שאטסי שוב בניסויים.

כן, אנחנו שפני מעבדה, זה הליך רגיל ומקובל באטסי, שכל דבר חדש שרוצים לשחרר ללקוחות (שזה אנחנו) מתחיל ב…ניסוי ב"חי" עלינו…..

למעשה,  באטסי, שזה "בסה"כ" אתר אינטרנט, כל הזמן מפתחים דברים חדשים,

מתקנים באגים (באג=כשל במערכת), בדר"כ זה כמעט לא מורגש אצלנו, אבל יש ניסויים "כבדים" יותר, ויש כאלה שלא עובדים ממש טוב,

ואת זה מגלים בETSY רק כשהם משחררים את החידוש לחלל הוירטואלי- כלומר אלינו המוכרות…

 אפשר למצוא בפורומים של אטסי המוני מוכרות זועמות/כועסות/נואשות…

 

למה אני מספרת לך את זה?

את רב חיי המקצועיים העברתי (ואני עדיין מעבירה) בעולם התוכנה, ובעיקר בעולם האינטרנטי.

בניתי אתרים, ניהלתי פרויקטים אינטרנטיים, בדקתי ממשקי משתמש, פונקציונאליות ותוכן בהרבה מערכות מקומיות וגלובליות

(את זה אני עושה גם היום:-), ואני רוצה לחדד כאן נקודה לגבי איך הדברים האלה עובדים,

ולמה זה תופס אותנו לא מוכנות..

 

אטסי, פייסבוק (שגם שם אנחנו עדות לשינויים על ימין ועל שמאל) הם אתרים בפיתוח תמידי.

כשמפתחים מערכת באינטרנט, תמיד יהיו בה תקלות. לתקלות האלה קוראים, כאמור "באגים".

למה באגים? מהמילה BUG… כן, הג'וק:-)

(פינת ההיסטוריה-על-רגל-אחת: בתחילת ימיהם של המחשבים, כל מחשב היה בערך בגודל של חדר,

ובין כל החוטים שהיו שם היו מסתובבים חרקים, שהיו מחבלים בחוטים האלה וגורמים לחלקים במחשב-בגודל-חדר

לא לעבוד… ולכן, היום, בהשאלה, כשאומרים "באג" מתכוונים למשהו שלא עובד במחשב, באתר, בתוכנה, באפליקציה..:-)

 

נחזור לETSY, לפייסבוק, לפינטרסט- מאחורי הדפים היפים והצבעוניים שאנחנו מכירות

יושבים מפתחים ומעצבים שכל הזמן חושבים איך לקדם/לייעל/לשפר את האתר,

וגם עומלים על תיקון באגים שהם יודעים עליהם.

 

יש כל מיני דרכים לתקן באגים, אני אתייחס ל2 מהן: דרך אחת היא לשכפל את האתר המקורי, לתקן אותו, לבדוק אותו, ואז כשרואים

שהכל בסדר- להחליף את הקיים במתוקן. ויש דרך שניה שאומרת, יש לי רק אתר אחד, אני מפתח אצלי את התיקון, בודק בקטנה שהוא עובד,

ומעלה לאתר היחיד שיש….כלומר אני עושה את התיקונים תוך כדי תנועה.

 

נחשו באיזה מתודולוגיה עובדים באטסי?

נכון, השניה.:-)

 

אטסי מזמינים אותך להשתתף בהרבה ניסויים שהם עורכים כל הזמן,

אבל זו ממש לא חובה (אני השתתפתי לפני שנתיים בערך בניסוי כזה שנקרא "TASTE TEST"

ולקח משהו כמו שנה עד שהצלחתי להיפטר ממנו…….. היום אפשר לראות תוצאות

של אותו ניסוי בחלק מהדפים הראשיים של אטסי)

 

אם זה נשמע מטורף שאתר בLIVE מקבל עדכונים כל הזמן, אז זה נכון, אבל יש

משהו שעושים באטסי שמוריד את רמת הבלגן- הם לא משחררים לכללל המוכרות את השינוי בבת אחת.

הם עושים את זה בקבוצות. קבוצות רנדומליות, כלומר, ישראל לא נחשבת לקבוצה, למשל,

ולכן, קריאות ה"גוועלד" שאני עה להם מגיעות מכל העולם… וחלקנו, כמוני, בכלל לא רואות את השינוי הזה.

 

כמה זמן זה יכול לקחת? אפילו מספר שבועות, מכיוון שבאטסי ערים לקריאות האלה

רושמים ומתעדים אותן, חלק מהקבוצות קיבלו כנראה גרסא קצת שונה של השינויים,

ואז יגיע רגע ה"גאולה" שבו יחזירו את אטסי גרסא אחת אחורה- כלומר לגרסא של האתר לפני שעשו עליו את השינוי הנוכחי.

 

לסיכום-

אני חוזרת ואומרת ואחזור ואומר- המערכות איתן אנחנו עבודות, רשתות חברתיות, בלוגים, מערכות דיוור- 

כל אלו הם פיסות קוד, שמאחוריהן אנשי פיתוח, מפתחים, בודקים, מעצבים- שלא יושבים רגל על רגל, אלא הם 

מפתחים עוד ועוד חלקים לרווחתנו (בדרך כלל) או לרווחתם (גם בדרך כלל:-).

 

אני מאחלת למי שלא רואה שינוי – שלא יראה גם,

ולמי שכן, עוד קצת סבלנות וכמעט 100% שהכל יחזור להיות כפי שהיה עד לא מזמן בקרוב.

עד לשינוי הבא:-)

 

שתפו אותנו כאן למטה , האם הפוסט חידש לכם משהו? (יש בו קצת מידע טכני אבל הייתי חייבת :-),

אני חושבת שמאד חשוב להבין מה קורה פה….

 

לימיצ

 

 

אהבת את התוכן? הירשמי לקבלת תכנים נוספים וטיפים למייל האישי שלך... זה חינם!

3 comments

  1. ללימיצ שלום רב,
    תודה על המיילים שאת שולחת לנו לאחר שרשמתי את רעייתי ניצה לקבל עידכונים ממך. בקרוב נקים חנות באטסי (ניצה היא האומנית והיוצרת, אני האיש הטכני / טכנולוגי במשפחה) ביקשת שנגיב על המיילים ששלחת אז התגובה היא שאני שמח ומרוצה מכך שנרשמנו ונראה שנעזר בעצותייך, ניסיונך ובגישתך החביבה מאוד למה שאת עושה.
    תודה רבה,
    יגאל וניצה מילר

  2. היה נחמד לשמוע את הסיפור המקורי שעומד מאחורי המילה bug 🙂

    תודה שרון 🙂

  3. רק לאחר שפניתי לתמיכה של ETSY וביקשו צילומי מסך ומיליוני הסברים
    והסבירו ממש ממש לאט שיש לשמור את השינויים כטיוטא ולא לעבור לדף אחר בזמן שמשנים …
    כאילו דא..
    ואמרתי שלחצן השמור כטיוטא נעלם לפני חודש
    ולמחרת כבמטה קסם הופיע..
    בשורה תחתונה שעות של עבודה תיוגים תמונות נעלמו לאחר מספר שעות והאתר חזר למראהו הקודם
    עכשיו זה בסדר כי כנראה עניין שמירת השינויים סודר.

    ממש ממש מבאס, אבל זה בדיוק הענין-
    הם שומעים שיש תקלות בעיות, ובאפשרותם להחזיר "אחורה" את הגלגל לגרסא שכן עבדה
    ואז זה מסתדר כבמטה קסמים…

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

*